Kell a webshop?

Barbara Imrik-Ferenczy engedélyével

A választ kiváltó poszt:

Webshop indítása előtt állok. Még éppen hogy csak elkezdtem tudakozódni a témában. Itt a csoportban rengeteg posztot találni, mind végig is bogarásztam, mert a hozzászólások között sokan mutattátok meg kész weboldalatokat. Megnéztem őket, mert keresem a nekem tökéletes designt. Majd jött a megdöbbenés, hogy az egy éves posztoknál megjelenő weboldalak fele már nem él. Miért? Akiknek még volt tavaly webshopjuk, amit olyan büszkén mutattatok, most hol vannak? Miért zártatok be? Miért nem működött? Egyáltalán rájöttetek, hogy miért nem? Hálás vagyok, ha megosztjátok a tapasztalataitokat, hátha tudunk belőle tanulni.

Barbara válasza:

A mi tapasztalatunk a következő-és ezt nem elrettentésként írom, sőt!

Manapság nagyon könnyű webshopot nyitni.

Ha valakinek van egy kis kézügyessége már el is hiszi, hogy övé lehet a világ (ami hozzáteszem nincs kizárva, de önmagában még kevés).
Nem véletlenül vannak marketinges cégek, tanácsadók, üzletviteli tanfolyamok és még sorolhatnám.
Megfelelő, alapos piackutatás nélkül csak úgy durrogtatni bele az éterbe óriási felelőtlenség és biztos a kudarc.

Meg kell találni azt a bizonyos szegmensét a piacnak, akiknek a TE terméked, szolgáltatásod a megoldást nyújtja egy-egy problémára.

Találkoztunk olyannal, aki minden fajta vállalkozói háttér nélkül szeretett volna webshopot nyitni.
Az emberek nincsenek tisztában ezen forma mivoltjával, jogi követelményeivel.
Találni a piacon olyan webest, aki 40-50.000 Ft-ért készít webshopot. Non-sense. Itt igaz a mondás, olcsó húsnak híg a leve.
Egy komlex webshoppal rengeteg munka van, a szerkezet megfelelő kialakításán keresztül, a design megalkotásán át, a termékek és kategóriák megfelelő módon valóü feltöltésén át, a fizetési és szállítási feltételek beállításán keresztül.
És ez csak az alap!

Keresőoptimalizálás nélkül az egész csak egy szép kirakat, de ha nem találnak meg, akkor hiába fizettél érte.

Ez megint nem két forintos történet, amit a legtöbben nem kalkulálnak az induláskor.

És a marketing a cseresznye a habon.

Sokan mondják, hogy óóóó majd saját maga megoldja, szöveget is ír, FB oldalt is kezel, ügyfelekkel is MEGFELELŐEN kommunikál, közben persze készíti a portékáját, ami általában az ideje 90%-át el is viszi, a marketing pedig mindig csak tolódik.
Pénz az elején nem igen van egy mikorvállalkozásnál nagyobb volumenű marketing költségre, de meg kell találni az egyensúlyt, ha ő maga akar mindent egy kézben tartani.
Ez sokaknál nincsen meg, ahogy az előzetes marketingkutatás sem,
Lehet kérdőívezni, FB csoportokban nézelődni, konkurenciát vizsgálni (rengeteget lehet belőle tanulni).

És a lényeg mindezek felett- feladják!

2-3 hónap lepereg, jönnek a számlák, anyagköltség stb és hamar elfogy a kezdeti lelkesedés.

Korábban pályázati területen dolgoztam, induló vállalkozásokkal még mindig foglalkozom hébe hóba. Ezek a pályázatok 2 komponensből állnak. Az első részében részt kell vennie a leendő vállalkozónak egy üzleti képzésen, ahol megtanítanak üzleti tervet írni! Sokan legyintenek rá, feleslegesnek tartják a cash flow-val való bajlódást vagy a GANTT diagrammot, de az élet mindig igazolja, hogy erre igen is óriási szükség van egy induló vállalkozásnál. Összegezve a hűbelebalázs módra webshopot nyitunk nem működik. Imádom az álmokat aki dolgozott már velünk az tudja, hogy mindenben a megrendelő mellett állunk), szeretem, ahogy emberek lelkesedni tudnak a saját vállalkozásuk tekintetében, ezért igyekszem a szolgáltatásainkkal olyan megoldásokat a kezükbe adni, amik nem összenyomják a vállalkozást, hanem felemelik (ezért vezettük be a részletfizetési lehetőséget , vagy a MySHOP szolgáltatásunkat, illetve az üzleti terv írásában való segítséget is).

De még ez is kevés, ha nincsenek meg az előzetes kutatások, felmérések, megalapozott üzeti terv, megfelelő időmenedzsment és a kitartás!

 

Kapcsolódó bejegyzések

Leave a Comment