Mi a konzisztens kreatív? (A konzisztens kreatív 1.)

A konzisztens kreatív jelentősége a marketingben

Arculat: a konzisztens kreatívok jelentősége az arculatban 1. rész

Az olvasóban az “AHA” élmény kiváltása olyan kihívást jelent folyamatosan a vállalkozókban, ami komoly figyelmet kíván.

Ebben a cikkemben a konzisztens kreatívokról lesz szó.  Mi a konzisztens kreatív?

Ha látnak az olvasók egy hirdetést, reklámot, posztot, képet vagy csak egyszerűen egy termékfotót vagy a céged szolgáltatásait bemutató kreatívot, tutti bekattan nekik, hogy a TE terméked, szolgáltatásodról van szó?

Kevesen figyelnek erre oda. Pedig mi sem egyszerűbb.

A konzisztens kreatív jelentősége a marketingben
A konzisztens kreatív jelentősége a marketingben

Készíts “sorozatokat” 1-1 téma köré csoportosítva.

  1. Találd ki mi a téma (milyen termékcsoportot, szolgáltatáscsoportot akarsz hirdetni);
  2. Keress hozzá háttérillusztrációkat (és itt bátran elrugaszkodhatsz a témától – egyik legsikeresebb sorozatunk a téli háttereket bemutató sorozatunk volt, amikor az olvasók már kellően ki voltak éhezve egy kis téli táj látványára);
  3. Készítsd el az alapkreatívot, találd ki hol legyen rajta a hirdetendő cucc elnevezése, alcíme, az elérhetőségek (sok mindent ne zsúfolj bele, hiszen sokan mobilon fogják nézni);
  4. Duplikáld az alaposan megtervezett alapot annyiszor, ahány hirdetést létre akarsz hozni – cseréld a háttérképet, a hirdetendő dolog elnevezését;
  5. Ha a háttérkép miatt nem látszódna jól a felirat, bátran használj mögé átlátszó dobozokat (de azok mérete és elhelyezkedése is legyen egyforma).

Konzisztens kreatívokra néhány példa:

Valentin napi akciók a Luxury szalonokban 2019-ben

Páros akciókat hirdetett a szalon 3 üzletében. Az ARC és a TEST kezelések eltérő arculattal készültek. A fekete a szalonok alapszíne (az arannyal párosítva). A kedvezmény egy szívecske háttérre került. A felhasznált fotók nagy része stockphoto.

Farsangi akciók a Luxury Szalonokban 2019-ben

5-féle kezelést hirdetett meg a szalon a farsangi időszakra. Az 5 kedvezmény 4-4 különböző arculattal jelenik meg, természetesen naponta előre időzítve Facebook oldalukon.

3G HIFU sorozat

Alábbiakban egyik elektrokozmetikai ügyfelemnek kellett a 3. generációs HIFU géppel végzett ránctalanító, fiatalító arc- és testkezeléseihez készíteni sorozatot.  Minden képen rajta van a szalon logója, címe, weblapcíme, telefonszáma. Hogy a szövegek jól látszódjanak a háttérképen egy transzparens layert használtam. Stockfotókkal dolgoztam.

 

Facebook bolt szolgáltatás kreatívok: “Arc- és testkezelések”

Ügyfelem vendégkörének nagy százaléka nem a weboldalát bújja, hanem a közösségi média felületeit. Létrehoztam tehát neki egy BOLTOT a facebook oldalán.
https://www.facebook.com/pg/premium.testkezelesek.budapest/shop

Instagramra tervezett kreatívok: “Idei áron foglald le most, gyere jövőre”

Ügyfelem vendégkörének nagy százaléka imádja az Instagramot használni. Ez egy speciális képméretet igényel 1080×1080, így ennek a sorozatnak a képei így készültek.
https://www.instagram.com/szaszko.timea/

Adott eseményhez készített “beharangozó kreatívok”.

Előre időzíthető, az esemény napjáig kitartó rendszeres posztsorozatot állíthatunk be. Amíg azok ketyegnek, készíthetjük a hasznos tartalmakat (vagy éppen a jelenlegi példánkban bemutatottnál készülődhetünk a karácsonyi ünnepekre).

Havi, vagy évszakra szóló kedvezményekből is érdemes posztsorozatot készíteni

Előre időzíthető! Érdemes törekedni arra, hogy magán a kreatívon sok szöveg ne legyen. A poszt szövegébe kerüljön be. Akik “keresnek”, a képre nem tudnak keresni.

Minden napra egy időzített poszt reggelre

Szeretik az olvasók a szépséget bemutató posztokat.

Minden napra egy időzített poszt délutánra

Szeretik az olvasók a szépséget bemutató posztokat. Elég szépen like-olják, sokszor csak maga a kép miatt. Érdemes élni vele.

Kapcsolódó bejegyzések

Leave a Comment